جابز،گیتس را مجبور به سرمایه گذاری در اپل کرده بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 82
نویسنده : mohammad sajad

a tribute to steve jobs photos 129 جابز،گیتس را مجبور به سرمایه گذاری در اپل کرده بود


استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل با سیستم دعوای حقوقی یه هیچ وجه غریبه نبود، همانطور که اپل این روزها هم نبردی را با بعضی از شرکت های تولید کننده محصولاتی اندرویدی دارد. در همین زمینه حتی بنیانگذار شرکت اپل قول داده بود که تمامی سعی خود را بکند تا پلتفرم شرکت گوگل را نابود کند ولی مرگ او مانع از انجام اینکار شد. جابز در این زمینه گفت :

اگر نیاز باشد تا آخرین لحظه عمر خود و تا آخرین پنی از سرمایه ۴۰ میلیارد دلاری اپل که در بانک می باشد را خرج می کنم تا این قضیه را ثابت کنم.

براساس گفته های Walter Isaacson کسی که زندگینامه نفر اول شرکت اپل را نوشت ، حتی استیو جابز در این زمینه گفته بود که :

من قصد نابودی اندروید را دارم زیرا این محصولی است که به سرقت رفته است. من حتی حاضرم در این زمینه وارد یک جنگ هسته ای نیز بشوم.

اما ظاهرا یک دهه قبل از اینکه حتی آیفونی وجود داشته باشد، اپل نبردی را در زمینه ثبت اختراع با مایکروسافت آغاز کرده بود که نتیجه آن گرفتن امتیازاتی از مایکروسافت بود و با کمک همین امتیازات شرکت اپل از یک ورشکستگی نجات یافت.

در واقع سرمایه گذاری مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ در شرکت اپل بود که این شرکت را نجات داد و باعث شد که این شرکت، چیزی باشد که این روزها همگی ما آن را می شناسیم. در راه تلاش اپل برای زنده ماندن ، جابز و تیمش این سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری را به نوعی مدیریت کردند و این شرکت را در شرایط بحرانی به روشی نگه داشتند تا بعد از مدتها شروع به رشد کرده و به شرکتی تبدیل شود که همگی ما این روزها آن را با ارزش ترین شرکت دنیا می نامیم.

یکی از قسمت های مهم این داستان که اغلب مورد بحث هم قرار گرفته این است که جابز از یک نبرد قانونی که اپل و ماکروسافت در آن درگیر شده بودند استفاده کرد تا موفق به متقاعد کردن گیتس به انجام معامله ای در زمینه نرم افزار شود و در نهایت مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را بعنوان سرمایه گذاری در اپل، از گیتس و مایکروسافت دریافت نمود.

به نقل از Walter Isaacson در بیوگرافی استیو جابز :

من به بیل گیتس زنگ زدم و گفتم ”من میخواهم مسائل و مشکلات را حل کنم”. بیل همیشه یک راه حل برای اپل بود. به همین دلیل ما او را وارد باری نرم افزاری کردیم و اولین نرم افزارهای ماکروسافت برای مک، اکسل و ورد بود. من با او تماس گرفتم و گفتم که به کمک نیاز دارم. در آن زمان ماکروسافت در حال زیرپاگذاشتن اختراعات ثبت شده از طرف اپل بود، به همین دلیل به او گفتم که اگر این موضوع را تا چند سال دیگر دنبال کنیم میتوانیم برنده یک میلیارد دلار به خاطر حقوق ثبت اختراع باشیم و هم تو و هم من این موضوع را میدانیم، اما اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند این شرکت از بین میرود پس بیا تا این موضوع را الان حل و فصل کنیم. تمام چیزی که من می خواهم این است که مایکروسافت تعهد به ادامه کمک به اپل داشته باشد. در واقع میتوان گفت که این شرکت (مایکروسافت) بود که باعث دست یابی اپل به موفقیت شد.

BGR

 


تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: